Ο χρόνος είναι χρήμα και ο σπαταλημένος χρόνος είναι σπαταλημένο χρήμα

Αγαπητοί φίλοι,

Το ελληνικό φαρμακείο φαίνεται ότι αποτελεί το καινούργιο πεδίο δόξας στο οποίο συνωστίζονται πολλοί και διάφοροι «ειδήμονες» που μοιάζουν να  κατέχουν μαγικές συνταγές. Διαβεβαιώνουν ότι έχουν το know-how για να το κάνουν να αναπτυχθεί, να απαγκιστρωθεί από την πεπαλαιωμένη νοοτροπία που το κρατάει στάσιμο και να περάσει στο στάδιο της λειτουργίας του ως εμπορικής επιχείρησης που κινείται με βάση τους νόμους της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Το πρόβλημα θα ήταν μάλλον αμελητέο αν το πράγμα σταματούσε εδώ. Δυστυχώς, όμως, πολλοί φαρμακοποιοί δίνουν βήμα στους συγκεκριμένους «ειδήμονες» είτε επειδή πείθονται λόγω άγνοιας από τα λεγόμενά τους ή επειδή δελεάζονται από το χαμηλό προσφερόμενο κόστος για ενέργειες που θα αναβαθμίσουν και θα εκτινάξουν την επιχείρησή τους. Είναι όμως έτσι;

Η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό φαρμακείο βιώνει μια εποχή αλλαγών και ανακατατάξεων. Στον προβληματισμό τους για την αναζήτηση της νέας τους ταυτότητας στο καινούργιο και άκρως απαιτητικό περιβάλλον, πολλοί φαρμακοποιοί επιζητούν εξειδικευμένες γνώσεις από εταιρείες και υπηρεσίες «νέας εποχής» για να κάνουν το βήμα παραπάνω. Δεν αρκεί!

Πράγματι, ο φαρμακοποιός δεν είναι παντογνώστης, αλλά εξειδικευμένος επιστήμονας που καλείται να διευθύνει μια σύγχρονη, πολυπλόκαμη επιχείρηση. Σωστά επομένως αναζητά την εξειδικευμένη γνώση και τους ανθρώπους που μπορούν να τον βοηθήσουν να πραγματοποιήσει το βήμα παραπάνω. Φτάνει, βέβαια, να μιλάμε για ειδικούς και όχι για «ειδικούς». Οι τυπικές γνώσεις δεν αρκούν.

Ο ειδικός στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού φαρμακείου πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις εντός και εκτός συνόρων όπως διαμορφώνονται καθημερινά. Πρέπει να έχει άριστη γνώση του κλάδου, καθώς και του γενικότερου τοπίου στη βιομηχανία της λιανικής και στις επιχειρήσεις. Οφείλει να οσμίζεται τις κυοφορούμενες αλλαγές και το πού θα οδηγήσουν στο άμεσο μέλλον το ελληνικό φαρμακείο. Κυρίως όμως πρέπει να κάνει ένα πράγμα: να γνωρίζει τόσο καλά τα εργαλεία του, ώστε να προτείνει μοναδικές και καινοτόμες λύσεις. Προσοχή: όχι για όλα τα φαρμακεία, αλλά για κάθε φαρμακείο χωριστά! Συνταγές τύπου «one size fits all» μπορεί να λειτουργήσουν για λίγο, αλλά δεν στέκονται σε βάθος χρόνου. Δεν υπάρχει ούτε χρήμα, αλλά κυρίως χρόνος για πέταμα για το ελληνικό φαρμακείο.

Το Pharmacy2020 ασχολείται δημιουργικά με κάθε πελάτη του ξεχωριστά. «Παντρεύει» την εφ’ όλης της ύλης γνώση και την εμπειρία που διαθέτει γύρω από τον χώρο του φαρμακείου με την παραμετροποιημένη προσέγγιση κάθε πελάτη του ξεχωριστά. Έχoυμε τονίσει σε άρθρα μας ότι δεν υπάρχουν δύο φαρμακεία ίδια το ένα με το άλλο, ούτε δύο φαρμακοποιοί ίδιοι ο ένας με τον άλλον. Η ενιαία εικόνα που είχαμε στο μυαλό μας για το φαρμακείο δεν ισχύει πλέον. Κάθε φαρμακείο υποχρεούται να έχει τη δική του προσωπικότητα αν θέλει να επιβιώσει.


Σας καλούμε να αξιολογήσετε τόσο εμάς όσο και τις ανταγωνιστικές προς εμάς εταιρείες. Καθορίστε εσείς ποιος είναι ο ειδικός, κάντε το όμως έγκαιρα! Κατόπιν εορτής είναι αργά! Το Pharmacy2020 εφαρμόζει ολιστική σχέση συνεργασίας που δεν μπορεί να είναι τυπική και αποστειρωμένη. Χρειάζεται βαθύτερη προσέγγιση και κατανόηση: χρειάζεται αφοσίωση, σθένος και ψυχή για να ταυτιστείς και να προσφέρεις αυτό που κάθε πελάτης έχει ανάγκη: από διαχείριση έργων τεχνικού τύπου έως υπηρεσίες επικοινωνίας και μάρκετινγκ και από εκπαίδευση προσωπικού μέχρι λύσεις οργάνωσης και διοίκησης.

Επιδιώκουμε να είμαστε τόσο καλοί, ώστε να μην μπορείτε να μας αγνοήσετε! Κάνουμε πράξη το think global, act local. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στο εξωτερικό και τις προσαρμόζουμε στην ελληνική πραγματικότητα επιστρατεύοντας τη δημιουργική μας σκέψη. Τις παραμετροποιούμε για κάθε πελάτη μας και παραδίδουμε ένα αποτέλεσμα μοναδικό, που απλά δεν αντιγράφεται ούτε μπορεί να εφαρμοστεί δεύτερη φορά. Με αυτό το σκεπτικό δουλεύουμε, αυτό το σκεπτικό μας κάνει κάτι περισσότερο από συμβούλους ανάπτυξης για τους πελάτες μας.

Μας κάνει στρατηγικούς συνεργάτες τους σε όλα τα στάδια της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και εξέλιξης!

Μετά τιμής,

Γιώργος Πακερτζόγλου

Ιδρυτής Ph2020 | Σύμβουλος Ανάπτυξης

LinkedIn-Logo

Τ 210 27 50 324

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Editorial Ιδρυτή, Management Blog, Pharmacy2020, Απόψεις (Delete), Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Ολιστική Προσέγγιση, Οργάνωση Φαρμακείου(delete), Φαρμακοποιός & Επιχειρηματίας, Φιλοσοφία Pharmacy2020.