Φυσικό και online φαρμακείο: ενισχύστε και τα δύο

 

Τα φαρμακεία σε όλο τον κόσμο αναζητούν σήμερα τρόπους για να προσφέρουν στους πελάτες τους ευχάριστη εμπειρία αγορών, είτε μέσα από το φυσικό τους κατάστημα είτε μέσα από το online φαρμακείο.

Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι ανεξάρτητος χάρη στην τεχνολογία που διαθέτει  και, παράλληλα, απόλυτα ενημερωμένος. Φυσικό επακόλουθο είναι να έχει αλλάξει και η σχέση του με το φαρμακείο.

Σήμερα, το εξατομικευμένο μάρκετινγκ & εξυπηρέτηση όπως και τα social media παίζουν τον πρώτο ρόλο στην προσέλκυση και διατήρηση του κοινού ενός φαρμακείου.

Στο φυσικό φαρμακείο, ο καταναλωτής πρέπει να νιώθει πως βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής, πως δεν αποτελεί μια απρόσωπη μονάδα. Το προσωπικό πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο και να απαντά πειστικά στα πάντα:

  • σε θέματα υγείας και τα ενδεικνυόμενα φάρμακα
  • σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας, με συμπληρώματα διατροφής
  • σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με τα συστατικά των διαφόρων καλλυντικών.

Ο καταναλωτής πρέπει να εξυπηρετείται γρήγορα αλλά όχι πρόχειρα, να αισθάνεται τη φιλική συμπεριφορά του προσωπικού και να ξέρει ότι μπορεί να βασίζεται στις επιστημονικές γνώσεις του φαρμακοποιού.

Στο διαδικτυακό φαρμακείο, η επιτυχία διασφαλίζεται όταν ο πελάτης μπορεί:

  • να περιηγηθεί στον κατάλογο προϊόντων
  • να δει φωτογραφίες τους με λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με χαρακτηριστικά τους
  • να τα παραγγείλει online με ευσύνοπτες διαδικασίες και
  • να τα παραλάβει μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Το εξατομικευμένο μάρκετινγκ παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Με ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ο φαρμακοποιός είναι σε θέση να γνωρίζει το ιστορικό αγορών κάθε πελάτη του, ώστε να του προωθεί στον υπολογιστή ή το smartphone τις προσφορές που τον αφορούν.

Παράλληλα, τόσο το φυσικό όσο και το διαδικτυακό φαρμακείο που στοχεύουν στη διατήρηση και αύξηση της πελατείας τους, οφείλουν να επενδύσουν στα προγράμματα επιβράβευσης, που δημιουργούν αποδεδειγμένα ευχαριστημένους και πιστούς πελάτες.

Τέλος, ο φαρμακοποιός οφείλει να «χτίζει» πάνω στο feedback των πελατών του, να διακρίνει τάσεις και επιθυμίες και να εναρμονίζει την προϊοντική του γκάμα σύμφωνα με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κοινού που τον προτιμά.

Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Διοίκηση Φαρμακείου, Εξυπηρέτηση Πελατών, Επικοινωνία Φαρμακείου, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Καταναλωτής Φαρμακείου, Πιστότητα Πελατείας, Προσωπικό Φαρμακείου (rename - Διοίκηση Προσωπικού), Φαρμακείο & Τεχνολογία.