«Εξατομικεύω εσάς…!»

Γιώργος Πακερτζόγλου | Ιδρυτής Pharmacy2020 & Σύμβουλος Ανάπτυξης

Φαρμακείο και εξατομικευμένες υπηρεσίες

Εξατομικευμένη υπηρεσία: η προσαρμογή ενός συγκεκριμένου προϊόντος στις συγκεκριμένες ανάγκες ενός συγκεκριμένου πελάτη.

Αγαπητοί φίλοι,

Ίσως αναρωτηθήκατε για την κάπως υπερβολική χρήση της λέξης «συγκεκριμένος» στην επικεφαλίδα του άρθρου. Η χρήση όμως της «συγκεκριμένης» λέξης αποδίδει απόλυτα το πνεύμα και την ανάγκη των ημερών: την εξατομικευμένη προσέγγιση σε όλους τους τομείς και τις υπηρεσίες.

Σας λένε κάτι οι λέξεις Savile Row; Πρόκειται για τον δρόμο του Λονδίνου που φιλοξενεί τους πιο φίνους οίκους ραπτικής. Στην ένδυση, το mass-made έχει δώσει τη θέση του στο tailor-made και τις πόρτες των συγκεκριμένων οίκων περνούν όσοι θέλουν να ξεχωρίσουν από τον… σωρό.

Δείτε τον κλάδο του τουρισμού. Οι σοβαρές εταιρείες έχουν πάψει πλέον να πωλούν μαζικά πακέτα. Επιχειρούν να πλησιάσουν τον κάθε ταξιδιώτη ατομικά, να ανακαλύψουν τις προτιμήσεις του, να του προσφέρουν υπηρεσίες και εμπειρίες που τις διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Πρόσφατα η booking.com εγκαινίασε μια νέα εφαρμογή για κινητά που παρέχει αποκλειστικά εξατομικευμένη εμπειρία κράτησης, με βάση το προφίλ κάθε χρήστη.


Στην ιατρική, οι εξατομικευμένες θεραπείες κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι μελέτες δείχνουν ότι δύο ασθενείς με την ίδια ασθένεια που υποβάλλονται σε πανομοιότυπη φαρμακευτική αγωγή ενδέχεται να αντιδρούν τελείως διαφορετικά. Είμαστε διαφορετικοί ο ένας από τον άλλον και η ίδια θεραπεία δεν λειτουργεί πάντοτε ευεργετικά σε όλους.

Θα λέγατε ότι το iPhone είναι ακριβό; Κυριαρχεί η αντίληψη ότι η εξατομικευμένη προσέγγιση είναι ακριβή. Είναι έτσι; Πώς ορίζεται η έννοια του ακριβού; Όταν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία παραμετροποιείται και ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες μιας επιχείρησης, όταν υλοποιεί στον υπέρτατο βαθμό τα σχέδια, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες αυτού ή αυτών που την διοικούν με λογική διαφοροποίηση κόστους από το one size fits all, τότε η συγκεκριμένη υπηρεσία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΗ. Από τη στιγμή που μια εταιρεία έχει τη δυνατότητα να μιλήσει 100% στη γλώσσα που κάθε πελάτης της ξεχωριστά επιθυμεί, η έννοια του φθηνού και του ακριβού επανεξετάζεται και αναπροσαρμόζεται.


Το ίδιο το φαρμακείο παρέχει πλέον εξατομικευμένες υπηρεσίες. Τα γαληνικά φαρμακεία παρασκευάζουν φάρμακα για συγκεκριμένους ασθενείς (να ‘την πάλι η λέξη «συγκεκριμένος») που ενδεχομένως πρέπει να λάβουν δοσολογία που δεν είναι εμπορικά διαθέσιμη ή είναι αλλεργικοί σε κάποια ουσία ή τους έχει συνταγογραφηθεί φάρμακο που βρίσκεται σε έλλειψη. Παράλληλα, η διεύρυνση της εμπορικής τους ύλης δίνει το περιθώριο σε κάθε φαρμακοποιό-επιχειρηματία να διαφοροποιηθεί τόσο σε προϊόντα όσο και σε πελατειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Το Pharmacy2020 έχει πλήρη επίγνωση των αναγκών του ελληνικού φαρμακείου.

Επιλέξαμε από την αρχή την εξατομικευμένη  προσέγγιση σε κάθε συνεργασία μας για μια σειρά από λόγους:

  • Δεν υπάρχουν δύο φαρμακεία ίδια το ένα με το άλλο
  • Δεν υπάρχουν δύο φαρμακοποιοί ίδιοι ο ένας με τον άλλον
  • Κάθε πελάτης και κάθε πελατειακό κοινό έχει διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικά χαρακτηριστικά. Και κυρίως:
  • Η ενιαία εικόνα που διατηρούσαν για το φαρμακείο τόσο οι φαρμακοποιοί όσο και το κοινό έχει πλέον διαρραγεί. Η λέξη «φαρμακείο» δεν λειτουργεί πλέον σαν ομπρέλα, γιατί τα φαρμακεία αποκτούν πλέον τη δική τους προσωπικότητα, ξεχωρίζοντας από τη μάζα.

Αυτήν ακριβώς τη λογική υπηρετεί το Pharmacy2020. Πιστεύουμε πως η custom προσέγγιση είναι μονόδρομος και μόνο αυτή έχει λόγο ύπαρξης σήμερα. Οι δουλειές και οι συνεργασίες μας «μιλάνε» για εμάς και είναι πάντοτε χαρά μας να μοιραζόμαστε τις απόψεις αυτές και να τις υλοποιούμε με Έλληνες φαρμακοποιούς που έχουν γνώση και όραμα…

Μετά τιμής,

Γιώργος Πακερτζόγλου

Ιδρυτής Ph2020 | Σύμβουλος Ανάπτυξης

 LinkedIn-Logo

Τ 210 27 50 324

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Editorial Ιδρυτή, Management Blog, Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Τάσεις Αγοράς.