Marketing Mix | Μάθετε τα περιβόητα 4P

196_Slider2

Αποτελεί βασική γνώση η κλασική και χρήσιμη προσέγγιση του marketing με την πασίγνωστη θεωρία των τεσσάρων P:

Product (Προϊόν) | Price (Τιμή)

Place (Τόπος) | Promotion (Προώθηση)

Τα περίφημα 4Ρ σχηματίζουν το μίγμα μάρκετινγκ (marketing mix) και είναι κάτι που δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής από κανέναν επιχειρηματία & επιχειρηματία-φαρμακοποιό.


Με τη μετεξέλιξη του φαρμακείου σε τόπο παροχής πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας και πώλησης μιας σειράς προϊόντων που καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτικού κοινού, οφείλουμε να γνωρίζουμε πώς θα «συμπεριφερθούμε» στα προϊόντα που έχουμε στα ράφια και τους πάγκους μας, έτσι ώστε να προσελκύσουν το κοινό μας. Ας τα δούμε συνοπτικά:

Προϊόν: Παίζει τον καθοριστικό ρόλο και εδώ καλούμε τους φίλους φαρμακοποιούς να σκεφτούν αντισυμβατικά. Πέρα, δηλαδή, από την αξία του κάθε προϊόντος, τι ρόλο παίζουν το χρώμα, η κατασκευή, το πακετάρισμα, το λογότυπο, η ευκολία χρήσης από τον καταναλωτή. Ένας υποψήφιος αγοραστής λαμβάνει υπόψη του όλους αυτούς τους παράγοντες, που τον οδηγούν στην επιλογή του.

Τιμή: Ένα στοιχείο που απαιτεί γνώση και διαίσθηση είναι ο καθορισμός της τιμής ενός προϊόντος. Μας ενδιαφέρει να κερδίσουμε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (market share); Μήπως να προσελκύσουμε κοινό με όχημα την χαμηλή κοστολόγηση ενός δημοφιλούς προϊόντος; Ή μήπως να εκμεταλλευθούμε την εμπορικότητά του και να αυξήσουμε τα κέρδη μας; Αυτά και άλλα ερωτήματα πρέπει να απαντήσουμε πριν κολλήσουμε το ταμπελάκι με την τιμή στα προϊόντα του φαρμακείου μας.


Είναι λάθος να πριμοδοτούμε συνεχώς & καθημερινώς τον καταναλωτή. Μήπως πρέπει να πριμοδοτήσουμε και την επιχείρηση;

Τόπος: Ο χώρος ενός φαρμακείου είναι συγκεκριμένος και η αξιοποίησή του για την ανάδειξη των προϊόντων που φιλοξενούμε είναι μια αληθινή… τέχνη. Εδώ, ας έχουμε πάντα κατά νου τον χρυσό κανόνα: το σωστό προϊόν στην κατάλληλη θέση την κατάλληλη στιγμή. Ακόμα και ένα μικρό φαρμακείο μπορεί να αξιοποιήσει δημιουργικά τον χώρο του -και ποτέ να μην ξεχνάμε ότι και η βιτρίνα αποτελεί ζωτικό χώρο του φαρμακείου- ώστε να προβάλει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τον σκοπό και την φιλοσοφία του (διάβασε την σχετική υπηρεσία του Pharmacy2020).

Προώθηση: Η τέχνη του επικοινωνείν με τους πελάτες. Μέσω της διαφήμισης (φυλλάδια, αυτοκόλλητα), ή άλλα κίνητρα αγοράς, με το εκπαιδευμένο προσωπικό μας που ξέρει να συνομιλήσει με τον πελάτη, να κερδίσει την εμπιστοσύνη του, να του παρουσιάσει τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος. Και φυσικά με τη δική σας καταλυτική παρουσία! Η εποχή του απόμακρου φαρμακοποιού έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί!


Ας φανταστούμε λοιπόν ένα «κουβά» με χρήματα που προϋπολογίζει η επιχείρηση στις αρχές του κάθε έτους, για να φέρει εις πέρας περισσότερες πωλήσεις.

Όλες οι ενέργειες του φαρμακείου χαρακτηρίζονται από το marketing mix και κάνουν χρήση των χρημάτων του «κουβά». Το ρεύμα; το ενοίκιο; η μισθοδοσία; η πριμοδότηση της τιμής μέσω έκπτωσης; τα καθαριστικά; τα αναλώσιμα; τα αυτοκόλλητα; τα sms; η διαφημιστική δαπάνη στο facebook; ΝΑΙ ΟΛΑ.

Ο σκοπός του φαρμακείου, πέραν του αξιόλογων υπηρεσιών του στον Έλληνα πολίτη-ασθενή, είναι να φέρνει έσοδα κάνοντας καθημερινώς πιο αποτελεσματική την διαχείριση των εξόδων marketing

Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Αρθρογραφία- Εφαρμοσμένο Marketing, Επικοινωνία Φαρμακείου, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Ολιστική Προσέγγιση, Οργάνωση Φαρμακείου(delete), Προϊόντα Φαρμακείου, Προώθηση Φαρμακείου, Φαρμακοποιός & Επιχειρηματίας, Φιλοσοφία Pharmacy2020.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *