Πιστός πελάτης vs ευκαιριακός πελάτης

275

Το δέσιμο του πελάτη με το φαρμακείο και τον φαρμακοποιό – αυτό που ονομάζουμε πιστότητα – αποτελεί τον νούμερο ένα στόχο μας. Πιστός πελάτης είναι αυτός στον οποίο ο φαρμακοποιός επενδύει, γιατί τους θεωρεί – και δικαίως – τους καλύτερους καταναλωτές και πρεσβευτές της επιχείρησής του.

Ποια είναι όμως τα κριτήρια με τα οποία χαρακτηρίζουμε κάποιον ως πιστό πελάτη μας;

  • Αρχικά, μην παρασύρεστε από τον αριθμό των επισκέψεων του πελάτη στο φαρμακείο σας. Το αριθμητικό κριτήριο δεν αρκεί, γιατί απλούστατα μεταβάλλεται εύκολα.
  • Ο πιστός πελάτης συνήθως αναζητά και χτίζει προσωπική σχέση με εσάς ή με κάποιον από το προσωπικό σας.

  • Δείτε τη συμπεριφορά του απέναντι σε εσάς και το προσωπικό σας. Εύκολα θα καταλάβετε αν σας θεωρεί «μοναδικό» ή αν αποτελείτε γι’ αυτόν έναν ακόμα φαρμακοποιό.
  • Μη κρίνετε από την αξία των προϊόντων που αγοράζει από το φαρμακείο σας, αλλά από το είδος. Δείτε κυρίως αν αγοράζει από εσάς προϊόντα που εύκολα μπορεί να βρει και σε άλλα φαρμακεία ή καταστήματα.

  • Ο πιστός πελάτης είναι κατά κάποιον τρόπο θαυμαστής σας και λειτουργεί ως «πρεσβευτής» του φαρμακείου σας (το διαπιστώνετε εύκολα από νέους πελάτες που έρχονται συστημένοι από αυτόν).

Και αντίστροφα, τι πρέπει να κάνετε εσείς για να «χτίσετε» πιστή πελατεία;

  1. Δημιουργήστε προσωπική σχέση. Μην είστε ένα ακόμα απρόσωπο φαρμακείο.
  2. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας ώστε να μοιράζεται τις ίδιες ιδέες και πρακτικές με εσάς.
  3. Ρωτήστε τους πελάτες σας τι περιμένουν από εσάς. Ακούστε τους με προσοχή και εφαρμόστε αυτά που θεωρείτε σημαντικά.
  4. Χτίστε σχέση με την ευρύτερη κοινότητα, αναπτύξτε δραστηριότητες που θα σας «ανεβάσουν» στα μάτια του κοινού σας.
  5. Εφαρμόστε σύστημα επιβράβευσης πιστών πελατών.
Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Διοίκηση Φαρμακείου, Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Εξυπηρέτηση Πελατών, Επιβράβευση Πελατείας, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Καταναλωτής Φαρμακείου, Οργάνωση Φαρμακείου(delete), Πελατοκεντρική Προσέγγιση, Πιστότητα Πελατείας, Προσωπικό Φαρμακείου (rename - Διοίκηση Προσωπικού), Προώθηση Φαρμακείου.