Η συναισθηματικά νοήμων ηγεσία κλειδί για την επιτυχία του φαρμακείου

Η ηγεσία είναι το παν και ο τρόπος που ο επικεφαλής μιας επιχείρησης την οργανώνει, την κατευθύνει, θέτει στόχους και επιβλέπει την πραγματοποίησή τους, είναι ο καταλύτης για την επιτυχία της.

Ο ηγέτης αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη σχέση μεταξύ των εργαζομένων, αλλά και για την εικόνα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει το φαρμακείο προς τους πελάτες και τους συναλλασσόμενους μαζί του. Μια επιτυχημένη και διαρκώς αναπτυσσόμενη επιχείρηση δεν αποτιμάται μόνο σε αριθμούς, αλλά και στο κατά πόσο δημιουργεί ευχαριστημένους ανθρώπους, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό της περιβάλλον. Προσμετράμε δηλαδή το μέγεθος και την αξία της κοινωνικής της ευθύνης.

Έρευνες πάνω στην αναγνώριση των χαρακτηριστικών των ατόμων που χαρακτηρίζονται ως ηγέτες, απέρριψαν τα τυπικά κριτήρια (δείκτης νοημοσύνης, τεχνικές δεξιότητες, προσωπικότητα κλπ.) και κατέληξαν σε τέσσερις ικανότητες που ανήκουν στη συναισθηματική νοημοσύνη και που αποτελούν τα ισχυρά σημεία των ηγετών:

  • το κίνητρο για επίτευξη αποτελεσμάτων
  • η ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών
  • οι δεξιότητες στη συνεργασία
  • η ικανότητα καθοδήγησης των ομάδων

Η συναισθηματικά νοήμων ηγεσία είναι το κλειδί στις επιχειρήσεις οι οποίες είναι ταγμένες στην εξυπηρέτηση των πελατών τους και το ερώτημα είναι αν οι άριστοι ηγέτες διαθέτουν εγγενώς τις δεξιότητες αυτές ή αν μπορούν να τις διδαχθούν. Η απάντηση είναι ότι συμβαίνουν και τα δύο. Σίγουρα υπάρχει κάποιο γενετικό συστατικό στη συναισθηματική νοημοσύνη, σημαντικό όμως ρόλο παίζει και το περιβάλλον, δηλαδή η ανατροφή και η εκπαίδευση, με επακόλουθο τη διαπλάτυνση του μορφωτικού επιπέδου και της επιρροής που ασκεί στους γύρω του το άτομο με ηγετικές ικανότητες.

Ο θετικός συναισθηματικός τόνος που εκπέμπει ένας ηγέτης στην επιχείρησή του περιλαμβάνει:

  • όραμα
  • ελπίδα
  • έμπνευση
  • ρίσκο
  • χτίσιμο εμπιστοσύνης
  • διαφάνεια και ειλικρίνεια
  • συμβουλευτική/coaching

Παράλληλα, ένας συναισθηματικά νοήμων ηγέτης έχει κάποιες βασικές δεξιότητες:

  • κάνει εποικοδομητική κριτική
  • διαθέτει ενσυναίσθηση και δείχνει κατανόηση
  • είναι ειλικρινής ως προς τα συναισθήματα και τις προθέσεις του
  • είναι πάντα παρών και έτοιμος να αναλάβει τις ευθύνες του
  • δίνει σημασία στη λεπτομέρεια, χωρίς να του διαφεύγει η μεγαλύτερη εικόνα
  • είναι υποστηρικτικός
  • είναι αποφασιστικός και επιλύει τις συγκρούσεις άμεσα
  • δείχνει ζήλο και κυνηγά την επιτυχία
  • έχει αυτοπεποίθηση
  • αφήνει χώρο στους γύρω του να αναπνεύσουν και να αυτενεργήσουν
Όλα τα παραπάνω κάνουν τη διαφορά ανάμεσα σε έναν αληθινό ηγέτη και σε έναν ηγεμόνα. Και σήμερα, δυστυχώς, σπανίζουν οι πρώτοι και έχουμε υπερπληθώρα από ηγεμόνες…

Ανδρέας Καλλιβωκάς

 

 

 

 

 

 

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Διοίκηση Φαρμακείου, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Προσωπικό Φαρμακείου (rename - Διοίκηση Προσωπικού), Φαρμακοποιός & Επιχειρηματίας.