Κερδίστε τον ασθενή σας με τις γνώσεις και την κατανόησή σας

 

Σαν Pharmacy2020 έχουμε αναπτύξει σε πολλά άρθρα μας την ανάγκη να χτίσει ο σύγχρονος φαρμακοποιός προσωπική σχέση με τον πελάτη-ασθενή του.

Ένα πρόσφατο άρθρο από το έγκυρο http://www.pharmacytimes.com/ “προσυπογράφει” την άποψή μας. Σας το παραθέτουμε γιατί πιστεύουμε πως αξίζει τον κόπο να αφιερώσετε λίγα λεπτά στην ανάγνωσή του.

«Όπως οι περισσότεροι επαγγελματίες, έτσι και ο φαρμακοποιός συχνά είναι καταπονημένος, όμως η ανάγκη να είναι και να φαίνεται «ανθρώπινος» στα μάτια των ασθενών-πελατών του είναι πάντοτε το ζητούμενο.

Πολλές φορές ξεχνάμε ότι ο ασθενής είναι σε κακή ψυχολογική κατάσταση. Από μια αλλεργία έως μια σοβαρότερη περίπτωση, οι άνθρωποι καταφεύγουν στον φαρμακοποιό τους όταν είναι άρρωστοι και χρειάζονται όχι μόνο την επαγγελματική του συμβουλή, αλλά και την ψυχολογική του υποστήριξη.


Όλα βρίσκονται στις λεπτομέρειες. Κανείς δεν περιμένει να θυμάστε λεπτομέρειες από τη ζωή των ασθενών σας, σίγουρα όμως πρέπει να γνωρίζετε κάποια βασικά στοιχεία γι’ αυτούς.  Για παράδειγμα, το να θυμάστε το μικρό όνομα ή το επώνυμο του ασθενούς σας συντελεί στο να χτίσετε προσωπική σχέση μαζί του. Με τον τρόπο αυτό του δείχνετε ότι τον υπολογίζετε σαν μονάδα και η αναβαθμισμένη εμπιστοσύνη του στο πρόσωπό σας μπορεί ακόμα και να αποφέρει καλύτερα θεραπευτικά αποτελέσματα στο πρόβλημα υγείας που τον απασχολεί.

Διαθέστε λίγο χρόνο για να κερδίσετε πολύ περισσότερα.

1′ από τον χρόνο σας με κάθε ασθενή σας, μπορεί να μεταφραστεί σε οικοδόμηση μιας στέρεας σχέσης προτίμησης & εμπιστοσύνης  προς το πρόσωπό σας και το φαρμακείο σας.


Οπτική επαφή. Πρόκειται για μια απλή αλλά δοκιμασμένη τεχνική για να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά και σε ανθρώπινο επίπεδο με τον ασθενή σας. Πέρα από τις απαραίτητες πληροφορίες ιατρικής φύσης που πρέπει να πάρετε, το

  • να κοιτάτε τον ασθενή σας στα μάτια και
  • να μην κινείστε μηχανικά

δείχνει ότι νοιάζεστε πραγματικά γι’ αυτόν.

Δείξτε ότι είστε άνθρωπος. Οι άνθρωποι που αναζητούν ιατρική βοήθεια νιώθουν αδύναμοι, πονούν, έχουν αίσθημα δυσφορίας. Αυτό πολλές φορές οδηγεί σε ανυπομονησία, γκρίνια ή, τέλος πάντων, μη ευχάριστη συμπεριφορά εκ μέρους τους. Δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να το παίρνετε προσωπικά. Ο χειρισμός του ασθενούς -εκτός από επιστήμη- είναι και τέχνη. Αν βάλετε τον εαυτό σας στη θέση του, θα συνειδητοποιήσετε ότι έχει την ανάγκη σας, βασίζεται στις επιστημονικές σας γνώσεις αλλά και στην ικανότητά σας να δείξετε κατανόηση και ανθρωπιά».

Ελεύθερη απόδοση από το άρθρο http://www.pharmacytimes.com/contributor/alan-polnariev-pharmd-ms-cgp/2017/01/a-guide-to-empathy-in-pharmacy-practice.

Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Απόψεις (Delete), Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Εξυπηρέτηση Πελατών, Επικοινωνία Φαρμακείου, Καταναλωτής Φαρμακείου, Ολιστική Προσέγγιση, Οργάνωση Φαρμακείου(delete), Πελατοκεντρική Προσέγγιση, Προσωπικό Φαρμακείου (rename - Διοίκηση Προσωπικού), Προώθηση Φαρμακείου, Φιλοσοφία Pharmacy2020.