Καινοτομία στο φαρμακείο.?!

Γιώργος Πακερτζόγλου | Ιδρυτής Pharmacy2020 & Σύμβουλος Ανάπτυξης

Αγαπητοί φίλοι,

Θα δανειστώ τα λόγια του Στιβ Τζομπς, του ανθρώπου που άλλαξε τον κόσμο και τον τρόπο που ζούμε μέσα από τo μεγαλοφυές όραμά του, όπως το ενσάρκωσε στα προϊόντα της Apple: «Οι εταιρείες κάποτε ξεχνούν τι σημαίνει να παράγουν σπουδαία προϊόντα. Κάποτε σαπίζει η αρχική, λαμπρή ιδέα που τις έκανε αυτό που είναι».

Υπάρχει, λοιπόν, αρχικά μια λαμπρή ιδέα. Δεν μιλάω απαραίτητα για μια ιδέα που θ’ αλλάξει τον κόσμο, αλλά για μια ιδέα που γεμίζει αυτόν που την σκέφτηκε, που τον ζεσταίνει, που τον παρακινεί να την υπηρετήσει πιστά και να της αφιερώσει όλη την ενέργειά του. Ας πούμε, λόγου χάριν, ότι κάποιος ονειρεύεται να λειτουργήσει ένα φαρμακείο που δεν θα είναι σαν όλα τ’ άλλα. Θα διαφέρει στην εξυπηρέτηση του πελάτη, θα λειτουργεί με όρους μάρκετινγκ και επικοινωνίας, θα πετάξει τον φθαρμένο μανδύα του κλασικού φαρμακείου και θα λειτουργεί με όρους 21ου αιώνα. Ακούγεται εύκολο, αλλά δεν είναι. Καθετί που ξεφεύγει από την πεπατημένη, όσο απλό κι αν ακούγεται, αποτελεί καινοτομία. Χρειάζεται μεγάλη πίστη και όραμα από τον δημιουργό του για να υλοποιηθεί και μεγάλος αγώνας για να πειστεί ο τελικός αποδέκτης ότι πρόκειται για κάτι που αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσει. Πόσο μάλλον να καθιερωθεί στη γενική συνείδηση σαν market leader.


Τα παραπάνω υλοποιούνται ακόμα δυσκολότερα όταν μιλάμε για υπηρεσίες και όχι για προϊόντα. Οι υπηρεσίες είναι άυλες και εντυπώνονται με βραδύτερο ρυθμό στο μυαλό του καταναλωτή, σε αντίθεση με ένα προϊόν που μπορεί να είναι flashy, ευρηματικό, να κατακτά ευκολότερα το κοινό. Οι υπηρεσίες που παρέχει ένα φαρμακείο απαιτούν χρόνο για να πείσουν το κοινό ότι το συγκεκριμένο κατάστημα παρουσιάζει και προσφέρει κάτι διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Ο φαρμακοποιός χρειάζεται να επενδύσει χρήματα και να έχει απόλυτη προσήλωση στο όραμά του για να ξεχωρίσει. Και, πιστέψτε με, αν η χρηματική του επένδυση, η πίστη και το όραμά του συνοδεύονται από τη γνώση –το know-how– για το πώς θα προχωρήσει, η επιτυχία είναι βέβαιη.

Η δεύτερη φάση είναι ακόμα πιο δύσκολη. Γιατί το αρχικό όραμα πρέπει να ανανεώνεται διαρκώς. Δεν γίνεται να διαρκέσει για πάντα. Είναι η δεύτερη φράση του Τζομπς: «Κάποτε σαπίζει η αρχική, λαμπρή ιδέα…». Χρειάζεται συνεχής επαγρύπνηση και ανανέωση. Η λέξη που τα συμπυκνώνει όλα αυτά είναι και πάλι η καινοτομία. Κανείς δεν θυμάται μετά από ένα διάστημα την αρχική λαμπρή ιδέα αν δεν ανανεώνεται (επί τη ευκαιρία, αυτό ακριβώς φοβούνται στην Apple πλέον. Ότι δεν καινοτομούν, αλλά περισσότερο αντιγράφουν).


Πόσο, αλήθεια, μπορεί να καινοτομήσει ένας φαρμακοποιός; θα αναρωτηθείτε. Απεριόριστα, θα σας απαντήσω. Το Pharmacy2020, οι συνεργάτες μου και εγώ προσωπικά πιστεύουμε -κόντρα σε μια αντίληψη που θεωρεί ότι το φαρμακείο έχει πεπερασμένες δυνατότητες ανανέωσης και καινοτομίας- ότι, αντίθετα, οι δυνατότητες καινοτομίας είναι το δυνατό του σημείο. Μόλις τώρα το φαρμακείο, και δη το ελληνικό, αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη χρησιμότητα και να ενσωματώνει υπηρεσίες μάρκετινγκ, επικοινωνίας, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκπαίδευσης προσωπικού, να επενδύει στη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας κ.ο.κ.

Το ρευστό και εν πολλοίς αβέβαιο τοπίο που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια επιβάλλει νέες ιδέες, τόλμη, καινοτομία.

Το Pharmacy2020 έχει εμπιστοσύνη στον Έλληνα φαρμακοποιό.

Έχει επιπλέον τη γνώση, την τόλμη, τους ανθρώπινους πόρους και την τεχνογνωσία να ανοίγει μαζί του δρόμους που διασφαλίζουν όχι την επιβίωση, αλλά τη συνεχή ανάπτυξη. “Stay hungry, stay foolish”, ήταν το μότο του Τζομπς. Έτσι πρέπει να νιώθουμε όλοι. Και με δεδομένο αυτό, η συνεργασία μας μόνο καλά μπορεί να αποφέρει για το μέλλον.

Μετά τιμής,

Γιώργος Πακερτζόγλου

Ιδρυτής Ph2020 | Σύμβουλος Ανάπτυξης

 LinkedIn-Logo

Τ 210 27 50 324

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Editorial Ιδρυτή, Management Blog, New Business Development, Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Όραμα Ph2020, Προώθηση Φαρμακείου, Φαρμακοποιός & Επιχειρηματίας, Φιλοσοφία Pharmacy2020.