Τα ερεθίσματα που καθορίζουν την απόφαση αγοράς ενός προϊόντος

Ο Ανδρέας Καλλιβωκάς, φαρμακοποιός και εκπαιδευτής, γράφει για το Pharmacy2020.

Πώς επιλέγει ο πελάτης του φαρμακείου σας; Σύμφωνα με έγκυρες ιατρικές μελέτες που αξιοποιούνται από την επιστήμη του νευρομάρκετινγκ, 6 κυρίως ερεθίσματα ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στον εγκέφαλό μας και επηρεάζουν την τελική μας απόφαση πριν προχωρήσουμε σε κάποια αγορά:

Εγωκεντρισμός. Ο ενδιαφερόμενος δίνει προσοχή σε μηνύματα που τον κάνουν να αισθανθεί ασφάλεια και ευχαρίστηση και, παράλληλα, τονώνουν το «εγώ» του, κάνοντάς τον να νιώθει σημαντικός.

Αντίθεση. Ο εγκέφαλός μας, κάνοντας χρήση των αντιθέσεων, είναι σε θέση να κατανοήσει ευκολότερα και γρηγορότερα τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος σε σύγκριση με κάποιο άλλο και να αποφασίσει ποιο θα επιλέξει.

Απτότητα. Ο εγκέφαλος μας  αναζητεί οικεία και αναγνωρίσιμα στοιχεία και προτιμάει να έρχεται σε επαφή με χειροπιαστά, κατανοητά μηνύματα.

Αρχή και τέλος. Έχει παρατηρηθεί ότι θυμόμαστε την αρχή και τέλος ενός γεγονότος, παραλείποντας τις ενδιάμεσες φάσεις. Γι’ αυτό και οι ουσιαστικές πληροφορίες πρέπει να μπαίνουν στο άνοιγμα και στο κλείσιμο ενός μηνύματος.

Οπτικοποίηση. Οι εικόνες εντυπώνονται στη μνήμη. Αν συνοδεύσουμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε με εικόνες, αυξάνουμε τις πιθανότητες να το περάσουμε στο υποσυνείδητο του ενδιαφερόμενου.

Συναίσθημα. Όσο πιο έντονα συναισθήματα προκαλεί το μήνυμα στον καταναλωτή, τόσο αυξάνουμε τις πιθανότητες να το θυμάται.

Τα ερεθίσματα αυτά σας βοηθούν να κατανοήσετε καλύτερα τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού που επισκέπτεται το φαρμακείο σας και να προσαρμόσετε κατάλληλα την τεχνική της τοποθέτησης, παρουσίασης και εν τέλει, πώλησης των προϊόντων που φιλοξενείτε στον χώρο σας.

Ανδρέας Καλλιβωκάς

 

 

 

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Καταναλωτής Φαρμακείου, Πελατοκεντρική Προσέγγιση, Πιστότητα Πελατείας.