Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης και πώς να το αποφύγετε

Νιώθετε άτονοι, κουρασμένοι, «καμμένοι»; Ακόμα χειρότερα: αδιαφορείτε για τους ασθενείς και τους πελάτες σας, η απόδοσή σας έχει μειωθεί δραματικά; Το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης κάνει ολοένα και συχνότερα την εμφάνισή του στο σημερινό εργασιακό περιβάλλον, το οποίο είναι πιο εξουθενωτικό από ποτέ.

Έχει μάλιστα παρατηρηθεί ότι στα απαιτητικά επαγγέλματα – αυτά που απευθύνονται σε ασθενείς, μαθητές, πελάτες – το burnout syndrome κάνει την εμφάνισή του συχνότερα, ενώ ο χώρος της υγείας έρχεται  πρώτος σε ανάλογα περιστατικά!

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον ψυχίατρο Freudenberger στα μέσα της δεκαετίας του 1970 στις Ηνωμένες Πολιτείες, προσπαθώντας να περιγράψει τα ποικίλα ψυχοσωματικά συμπτώματα που εμφανίζονταν συχνά στους «υπό πίεση» εργαζομένους σε χώρους υγείας και πρόνοιας. Η επαγγελματική εξουθένωση δεν παρουσιάζεται ξαφνικά ούτε είναι αποτέλεσμα ενός περιστασιακού γεγονότος που προκάλεσε έντονο στρες.

Είναι ένα φαινόμενο που αναπτύσσεται σταδιακά και οφείλεται κυρίως στο χρόνιο και έντονο άγχος και στην καταπόνηση που δημιουργούν οι συνθήκες και η φύση της δουλειάς. Και το απαιτητικό περιβάλλον του σύγχρονου φαρμακείου είναι κατ’ εξοχήν ένας τέτοιος χώρος.

Αν επομένως διαπιστώνετε ότι έχετε χάσει το ενδιαφέρον σας για τη δουλειά, αν τα συναισθήματά σας απέναντι στο προσωπικό σας δεν είναι θετικά, αν ο σεβασμός και η διάθεση που πάντοτε δείχνατε απέναντι στους ασθενείς και τους πελάτες σας εξανεμίζονται σιγά σιγά, είναι η ώρα να πάρετε τα μέτρα σας, ακολουθώντας στρατηγικές πρόληψης και διαχείρισης της επαγγελματικής εξουθένωσης, όπως:

α. κατανομή του φόρτου της πιο δύσκολης και λιγότερο ικανοποιητικής εργασίας. Μην τα επωμίζεστε όλα μόνος σας.

β. οργάνωση των καθημερινών εργασιακών δραστηριοτήτων με τέτοιον τρόπο ώστε να εναλλάσσετε τις ασχολίες με μεγάλο και μικρό βαθμό ικανοποίησης. Δίνετε ανάσες στον εαυτό σας και να μην ασχολείστε μόνο με ζητήματα κοπιαστικά και εξουθενωτικά.

γ. δημιουργία μηχανισμών για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν στο εσωτερικό του φαρμακείου. Η αποτελεσματική διαχείριση των διαπροσωπικών σχέσεων αφαιρεί μεγάλο συναισθηματικό και ψυχολογικό βάρος από πάνω μας.

δ. αφιέρωση χρόνου σε δραστηριότητες εκτός εργασίας, ώστε να χαλαρώνετε και να γεμίζετε τις μπαταρίες σας.

Ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες, προστατεύετε τον εαυτό σας και την επιχείρησή σας και διαχειρίζεστε το άγχος και την κούραση της καθημερινότητας.

Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

 

Posted in Management Blog, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Φαρμακοποιός & Επιχειρηματίας.