Ηλεκτρονικό φαρμακείο: Θα το τολμήσετε ή θα το ξανατολμήσετε;

 

 

136_Slider

Φυσικό ή ηλεκτρονικό φαρμακείο; Ή μήπως φυσικό φαρμακείο και ηλεκτρονικό; Το Pharmacy2020 πρεσβεύει πως το e-φαρμακείο μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με το φυσικό φαρμακείο και να αποτελέσει τον ηλεκτρονικό του βραχίονα, αρκεί να μη διαπράττονται δύο μοιραία λάθη που το Pharmacy2020 έχει εντοπίσει.

Αφενός, πολλά ηλεκτρονικά φαρμακεία «κατεβάζουν» τον κόσμο του διαδικτύου στο φυσικό κατάστημα, υποσκάπτοντας με τον τρόπο αυτό τη λειτουργία του φυσικού φαρμακείου, και αφετέρου «πολτοποιούν» τις τιμές, υπονομεύοντας την υγεία της αγοράς.


Από τη στιγμή που η εμπορική ύλη του ηλεκτρονικού φαρμακείου καλύπτει αποκλειστικά τα παραφαρμακευτικά προϊόντα, τα συμπληρώματα διατροφής, και τα καλλυντικά, το e-pharmacy αποκτά ένα ασύγκριτο… συγκριτικό πλεονέκτημα: απευθύνεται κυρίως σε ένα κοινό νεανικής και μέσης ηλικίας που έχει πλέον εθιστεί στις ηλεκτρονικές αγορές.  Το κοινό αυτό σερφάρει πλέον διαδικτυακά, εκμεταλλεύεται τη σύγχρονη τεχνολογία (laptops, smartphones, tablets) και ολοκληρώνει τις αγορές του εν ριπή οφθαλμού.


Παράλληλα, για τον φαρμακοποιό οι ωφέλειες είναι πολλαπλές:

  • διευρύνει ασύλληπτα το πελατολόγιο του, αφού σε ολόκληρο τον κόσμο.
  • απεμπλέκεται από το φυσικό χώρο στον οποίο πρέπει να στοκάρει το εμπόρευμά του, επομένως αποφεύγει και τα συναφή έξοδα.
  • διευρύνει την γκάμα εμπορευμάτων του, καθώς είναι φύσει αδύνατον να προβάλει την επιθυμητή γκάμα μέσα από το φαρμακείο του, όσο μεγάλη επιφάνεια και να διαθέτει.
  • το προσωπικό που απασχολεί είναι σημαντικά λιγότερο από το αντίστοιχο στο φυσικό φαρμακείο.

Τέλος, ικανοποιεί άμεσα τις ανάγκες των πελατών του και ταυτόχρονα διατηρεί δημογραφικά στοιχεία τους, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να τους απευθύνεται προσωποποιημένα.


Ο κ. Γιώργος Πακερτζόγλου, ιδρυτής του Pharmacy2020, παρακολουθεί στενά από το 2009 τη στρεβλή εξέλιξη του ελληνικού ηλεκτρονικού φαρμακείου, θεωρώντας ότι η αλλοπρόσαλλη και χωρίς στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξή του οδήγησε μια αναπτυσσόμενη αγορά σε τελείως λάθος δρόμο. «Σήμερα, το ελληνικό e-pharmacy λειτουργεί εν πολλοίς ως μεταπωλητής, χωρίς το ίδιο να αποτελεί ουσιαστικά μέρος αυτής της εφοδιαστικής αλυσίδας», παρατηρεί.

«Επιπλέον, είναι τραγικό να βλέπεις την εξέλιξη των εκπτώσεων που παρέχουν στους καταναλωτές τους. Από το 10% στο 20%, στο 30% και στο 40%, με τον κατήφορο να σταματά για ορισμένα από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία κάπου στο 70%!

Σαφώς μια επιχείρηση αποκτά μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς όταν κατατροπώνει τις τιμές της. Πού βρίσκεται στο τέλος της ημέρας η κερδοφορία της; Τα τεχνικά της αποθέματα; Οι προβλέψεις της για την πορεία της στο μέλλον;


Το Pharmacy2020 γνωρίζει και εφαρμόζει συγκεκριμένες μεθόδους για τη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής υπόστασης ενός υφιστάμενου ηλεκτρονικού φαρμακείου. Απαραίτητα συστατικά το μεσομακροπρόθεσμο timeplan:

  •  η ανάλογη επένδυση προώθησης και
  • η εμφάνιση του προσωποποιημένου προφίλ του φαρμακοποιού στους ηλεκτρονικούς πελάτες του (το νο1 θα λέγαμε).

«Ας μην ξεχνάμε πως υπάρχει ακόμα σημαντικός αριθμός κοινού, το οποίο δεν έχει “κακοεκπαιδευτεί” και “κακομάθει” στις υπερβολικά χαμηλές τιμές και την απαξίωση των πωλούμενων προϊόντων», σημειώνει ο κ. Πακερτζόγλου.

Μπορεί να υπάρχουν ακόμη καταναλωτές που προτιμούν την προσωπική επαφή, το ρεύμα όμως του e-commerce δεν μπορεί να αντιστραφεί. Το ηλεκτρονικό φαρμακείο αποτελεί πραγματικότητα των καιρών.

Εντούτοις, δεν πρέπει να υποτιμώνται οι προϋποθέσεις για να προχωρήσει κάποιος στη δημιουργία του:

η υγεία και κερδοφορία του φυσικού του φαρμακείου

η ανάγκη για σοβαρή επένδυση που δεν εξαντλείται στη δημιουργία μιας ιστοσελίδας και, τέλος

το know-how για το μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού φαρμακείου.


Το μυστικό της επιτυχίας ενός epharmacy ΔΕΝ είναι οι τιμές του. Είναι η γνώση για το τι το διαφοροποιεί από ένα άλλο ηλεκτρονικό φαρμακείο, και η  εμφάνιση των χαρακτηριστικών προσέγγισης του καταναλωτή στο φυσικό περιβάλλον.

Η επιτυχία του εντοπίζεται στην κατηγοριοποίηση της πελατείας του και στο πόσο προσωποποιημένα θα προσεγγίσει τις ηλικιακές του ομάδες.

Το Pharmacy2020 είναι ο στρατηγικός σας συνεργάτης για να αναπτύξετε σε σωστές βάσεις το ηλεκτρονικό σας φαρμακείο, νεοσύστατο ή ήδη σε λειτουργία.

Η ομάδα του Pharmacy2020

Εναλλακτικά συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και άμεσα ένας εκπροσωπός μας θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Posted in Management Blog, Marketing & Προώθησης (ren -Εφαρμοσμένο Marketing), Απόψεις (Delete), Διοίκηση Φαρμακείου, Εξατομικευμένη Επικοινωνία, Επικοινωνία Φαρμακείου, Επιχείρηση: Φαρμακείο, Οργάνωση Φαρμακείου(delete), Πελατοκεντρική Προσέγγιση, Προώθηση Φαρμακείου, Φαρμακείο & Τεχνολογία, Φιλοσοφία Pharmacy2020.